У США стартували випробування «Морського мисливця»

mor mysУ США стартували випробування найбільшого в світі безпілотного корабля «Морський мисливець».

Повна водотоннажність «Морського мисливця» становить близько 140 тонн при перевезенні 40 тонн дизельного палива. Корабель оснащений двома дизельними двигунами, які можуть досягати максимальної швидкості 27 вузлів (49,8 км на годину) і розрахований на умовну 70-денну місію. У разі успіху випробувань ВМС США планують побудувати цілу флотилію безпілотних кораблів цього типу.

«Морський мисливець» був розроблений Агентством з перспективних оборонних науково-дослідних розробок США (DARPA) і оборонної фірмою Leidos. Протягом двох років судно буде проходити випробування біля берегів Каліфорнії. За словами представника DARPA Джареда Адамса, безпілотні суди дозволять забезпечити вищий рівень безпеки людей  в ході військових операцій.images

Керівник програми Скотт Літтлфілд розповів, що в ході випробувань на «Морському мисливці» буде знаходитися персонал, здатний взяти на себе управління в разі небезпеки (частково тому, що судно не може розпізнати дзвін, свисток або гонг від інших кораблів). Есмінець поки не оснащений озброєнням, але в Пентагоні зазначають, що прототип має не тільки військове призначення – згодом безпілотні кораблі планується використовувати в комерційних цілях, повідомляє phys.org.

Військові спочатку побудували малий бойовий корабель, призначений для пошуку і знищення підводних човнів, але розробники кажуть, що є можливість вийти за ці рамки, наприклад, використовувати «Морського мисливця» у зв’язку з мінним тралом.

Існує ймовірність того, що повнорозмірний прототип зможе відкрити шлях розробці вантажних суден без екіпажу для комерційної судноплавної галузі. Країни Європи і Азії зацікавлені в розвитку флотилії безпілотних кораблів, так як це допоможе скоротити експлуатаційні витрати, однак ідея викликала дебати про те, чи можна зробити роботизовані кораблі досить безпечними для автономної роботи далеко від землі.

У Міжнародній федерації працівників транспорту, що представляє інтереси понад мільйону моряків заявили, що не вірять в те, що така технологія зможе замінити здатність людини передбачати і реагувати на різні небезпеки в морі.

«Морський мисливець» був побудований біля узбережжя штату Орегон і переїхав на баржі до берегової лінії Сан-Дієго, щоб почати тестування. «Прототип оснащений різними датчиками і вдосконаленою оптичною системою для виявлення інших кораблів», сказав Літтлфілд.

Розробка такого корабля обійшлася в 120 млн доларів, хоча Літтлфілд сказав, що тепер на виробництво може знадобитися лише 20 млн доларів доларів.

Під час випробувань човен буде дотримуватися міжнародних правил дорожнього руху для судів такого розміру. І хоча поки немає стандартів для безпілотних кораблів, Літтлфілд вважає, що це може змінитися після закінчення експериментальної стадії.

pentВійськово-морський флот протягом багатьох років експериментував з цілою низкою безпілотних систем: від безпілотних вертольотів до малих, дистанційно керованих човнів, запущених з кораблів. Бюджет Пентагону протягом наступних п’яти років передбачає інвестиції для більш потужних військово-морських судів, в тому числі 600 млн доларів, які будуть вкладені в розробку безпілотних підводних транспортних засобів.

943 Total Views 6 Views Today

Коментувати

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *