Зарплати топ-менеджерів державного сектору

Prohor“Економічна правда” дізналася, які зарплати сьогодні отримують топ-менеджери найбільших держкомпаній. Запити були розіслані в 30 найбільших держкомпаній. Погодилися розкрити дані про зарплати менше половини з них. Решта вирішили, що українцям, які фактично володіють держпідприємствами, не обов’язково знати, скільки заробляють їхні менеджери.

Компанія Керівник Середньомісячна ЗП керівник, грн

(з урахуванням окладу, бонусів та премій)

Дохід компанії

за 9 місяців 2015р, млн грн

Прибуток/збиток компанії

за 9 місяців 2015 року, млн грн

Укргазвидобування Олег Прохоренко 398 000 27 557 661  (показники за 2015 рік)
ДП Енергоатом Юрій Недашковський 84 250 23 494 1 301 
Южний МТП Олександр Лагоша 40 222 1 621 795,068 
НАК Нафтогаз України Андрій Коболєв 35 000 74 129 233,67 
ПАТ Хмельницькобленерго Олександр Шпак 32 638 637,788 49,761 
Украерорух Дмитро Бабейчук 29 643 1 594 469,261
ДПЗКУ Борис Приходько 29 331 8 447 – 1 771 
Укренерго Всеволод Ковальчук (в.о.) 28 553 3 549 407,534
АМПУ Андрій Амелін 23 000 4 934 3 350 
Аеропорт Бориспіль Євген Дихне (в.о.) 20 022 1 889 467,345
Укрспирт Посада вакантна 14 000 1 277 164,04 
Аеропорт Львів Дмитро Шинкарчук 9 754 130,414 52,975 
ДП Електроважмаш Дмитро Костюк 7 970 1,232 – 53,038 
Укравтодор* Андрій Батишев 6 391

Рівень оплати праці топ-менеджменту українських держкомпаній говорить про те, що очолюють найбільші держкомпанії країни, обороти яких обчислюються мільярдами, переважно “альтруїсти” і “патріоти”.

kobolevjpgТак, глава нафтогазовидобувного гіганта НАК “Нафтогаз України” Андрій Коболєв отримує всього 1,5 тис євро “чистими” в перерахунку з гривні.

Тобто, це зарплата керівника вертикально-інтегрованої нафтогазової компанії, вартість активів якої сягають 500 млрд гривень, а доходи на рівні 70-80 млрд гривень. Стільки ж приблизно отримує рядовий фахівець нафтовидобувної компанії, вартість якої не перевищує і десятка мільярдів, або водій-далекобійник.

На питання, чому він продовжує залишатися на посаді глави “Нафтогазу” з такою зарплатою, топ-менеджер відповідає так: “країні потрібні реформи, і зараз в українців залишився останній шанс грунтовно змінити країну”.

Майже у всіх відповідях звучали подібні ремарки.

В середині лютого прем’єр-міністр Арсеній Яценюк анонсував конкурси на керівників п’яти держпідприємств – “Електроважмаш”, “Укренерго”, “Центренерго”, “Укрспирт” і “Укрпошта”.

“Я звертаюся до всіх професійних менеджерів подати заяву на те, щоб взяти участь в конкурсі на призначення нових керівників. Уряд повністю змінив систему оплати праці для керівників державних підприємств”, – підкреслив прем’єр.

Говорячи про зміну оплати праці для топ-менеджерів, Яценюк мав на увазі підписану 11 листопада 2015 року постанова, яка внесла зміни до Типової форми контракту з керівником підприємства, що знаходиться в держвласності, умов і розміру оплати праці керівників держпідприємств.

Старший радник міністра економічного розвитку і торгівлі Адомас Аудіцкас запевняє, що нові менеджери будуть отримувати ринкову зарплату: «Принцип нарахування наступний: 25% зарплати – фіксована сума, 75% – бонуси, які залежать від результату. Буде хороший результат – будуть зарплати. Немає результату – немає зарплати. Від такої системи буде вигравати і держава, і керівник”, – зазначив заступник міністра.

Але вагомою перешкодою для успішної роботи нових менеджерів може стати політичний тиск на керівництво держкомпаній.

Нещодавно на найвищому рівні розгорівся скандал, через який вирішив піти у відставку глава МЕРТ Айварас Абромавічус. Міністр звинуватив одного з лідерів БПП Ігоря Кононенка в спробі підім’яти Мінекономрозвитку під себе.

Яценюк раніше запевняв, що прийнятий закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об’єктами державної власності”, повністю позбавляє керівництво держкомпаній політичного впливу і політичного тиску.

“Для досягнення високих результатів, перше, що необхідно – щоб не було політичного впливу. Його поки ми не відчуваємо. Як буде в майбутньому – ми не знаємо. Багато чого буде залежати від наступного міністра. Номінаційний комітет – це дуже хороший фільтр, але необхідно, щоб працювала вся система “, – говорить Адомас Аудіцкас.

2937 Total Views 3 Views Today

Коментувати

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *